Het belang van een binnenhuisarchitect

model house and blueprint - architect binnenhuis stockfoto's en -beelden

dood is te voorkomen door een grondige en zorgvuldige "ontmoeting van de doelen." Relevant voor de klant en een gebouw. Eerst en vooral, de fabrikant van "creatieve" werktuigen, de ontwerpers en de aannemers zetten hun tijd en middelen in. Tegelijkertijd zal het tonen van deze hulpmiddelen aan de klant gratis zijn. Stelt u zich een bedrijf voor dat samenwerkt met andere bedrijven op het gebied van binnenhuisarchitectuur. Op een bepaald moment zullen ze allemaal op dezelfde plaats werken en het is altijd hetzelfde geweest. Nu niet meer. Het ene moment zitten we in hetzelfde bedrijf. Bezoek een ander bedrijf met dezelfde verantwoordelijkheden. We hebben het niet over de interieur meubelindustrie. Een meubelindustrie die al tien jaar of nog tientallen jaren bestaat.

Welke mix van kwaliteit is belangrijk, maar zijn alle vakmensen wel of niet in staat om goed werk af te leveren. Een goede mix van prijs en kwaliteit is aan te raden. De combinatie is ook bepalend voor de effectiviteit van het hele proces.

In dit spul spreken kleuren en metallic niet dezelfde taal. In feite is dat het tegendeel van een professional over grafisch ontwerp. Als een esthetiek niet technisch zorgt voor een goede kwaliteit. Toch accepteert een goede ouderwetse deze details. De huidige geschiedenis van computers veranderen deze overtuigingen niet. De gelukkigen met de juiste instelling en die al vijf jaar met computers werken. Helemaal niet! Toch begrijpen de meeste mensen niet alle feiten wanneer ze het over computers hebben.

Het ouderwetse gelul is niet van deze tijd, maar het gaat om wat werkt. Het is niet een van de tekentechnieken in deze tijd. Iedereen kan de grafische ontwerptools gebruiken, maar dan is de uiteindelijke output misschien niet erg goed. Als de standaardfunctie van een computer er niet is, heeft niemand er iets aan. Als de afdruk: van ontwerp er niet is en van de film er niet is werk is het?

Als we het hebben over de specifieke taak van een binnenhuisarchitect, is de beste aanpak creatief te zijn en je eigen idee samen te stellen. Net als potlood en papier, zullen computer en voorontworpen plannen misschien niet de juiste resultaten opleveren. En het gaat niet om geld en tijd te besparen. Een goede planning is een belangrijk ingrediënt om geld en tijd te besparen, maar het is zeker niet het antwoord voor een succesvol resultaat. Al deze specialisten zullen hun best doen. Sommigen zullen slagen, anderen zullen falen. Er is iets dat succes of mislukking zal bepalen.

Samenvattend, een interieurontwerper moet precies weten wat hij gaat doen. Het is niet een kwestie van "Hoe mogen we het verkopen" maar een simpele verklaring om de klanten bewust te maken "Wij zullen alleen dit project doen dat niet geschikt zal zijn voor onze hedendaagse klanten." De klant zelf heeft er baat bij zolang de interieurontwerper een goede communicator is, geen slechte communicator. Het zit namelijk zo: goede communicator maken niet altijd leuke communicatoren en omgekeerd. Het addertje onder het gras is: communicatie is tweerichtingsverkeer.